3 Aralık 2010 Cuma

KATSIZ KOVAN

Oğlum osman arda şimdiden arıcılığa alışıyor şu ana kadar arı sokmadı bakalım iğneyi yiyince kaçacak gibi.
işte benim gibi fıtık amaliyetı geçiren mutlaka kullansın çok rahat oluyor ve çoğaltmayı düşünüyorum .ama yapan ustaya ve çama çok dikkat edilecek çünkü kovan geniş olduğu için hafif dönmeler oluyor.

Mehmet yüksel abimin kovana benziyor ama çok kullanımlı .normal çıtalı 26 çıtalık yani yaşlı olup arıcılığı bırakamayan beli fıtığı olanlar için çok kullanımlı yalnz temel petek verirken mutlaka petegi kabartırıp ortaya takmak gerekiyor ben bir ara kabarmamış peteği ortaya koydum arı hemen ana yappaya gidiyor ve çift ana çok rahat dolaşıyor çiftte delik olduğu için ana diğer taraftan çıkıp çiftleşiyor.


6 yorum:

muhteşem turunç dedi ki...

Hıfzı bey bu kovandan bir tanede bende var dediğiniz gibi yalılara uygun:) bende ameliyat sonrası bayağı sevmeye başladım. Sağlıcakla kalın...

HIFZI ALTINOK dedi ki...

Muhteşem abi gerçekten çok rahat oluyor yanız kovan yeri değiştirmede çok zor oluyor sabit arıcılıkta çok rahat çok kullanımlı.teşekürler

ERZİNCANLI ARICI VECDİ dedi ki...

Hıfzı kardeşim,bu kovanlar tam bize göre,taşıma derdi de olmaz.Bir daha yaparsan en az 3 cm lik tahta kullan. agacı da ladin olsun.Yolumuz düşerse ugrarım.Saglıcakla kalın.

HIFZI ALTINOK dedi ki...

Vecdi abi bunada 3cm lik çam kullanıyorum ama çok dönüyor ve açılıyor burada ladin biraz zor bulabiliriz yalınız usta çok önemli çok şeylerini ben yaptım herzaman beklerim....hele bir nigdeli arkadaşınız var kayseriye geliyor yozgata gelmiyor ne yapalım bu kovanın birini ona ayırmıştım ama hakkı baki kalsınmı abi .yoksa ceza kesekmi....

Unknown dedi ki...

Hıfzı kardeş tebrikler kovanların
hayırlı olsun,sabit arıcılık için ve belinden problemi olanlar için çok uygun kovanlar,çalışmalarında başarılar dilerim,selamlar.

HIFZI ALTINOK dedi ki...

Tşk.mehmet abi sizlerin sayesinde birşeyler yapmaya şalışıyorum.çok iyi ama herzaman söylüyorum usta çok önemli buralarda yapamıyorlar.kalite sizin oralarda gerçekten kolay gelsin..